A fi sau a nu fi...emo

Invita un prieten:   Mail YM
E-mail moderator:  Mail

A fi sau a nu fi...emo Pe timpul meu nu aveai cum sa fii emo. Noi mergeam la scaldat, prindeam peste, mergeam la livada sau pe santier...eu am fost din generatia cutezatorii. Mi-e ciuda pe voi, o generatie de snack-eri si messengeristi...deja messengerul e sport national. Noi faceam navomodele sau aeromodele, voi aveti mp3 si casti...si aveti lumea voastra virtuala. Mama unui tanar messengerist se ingrijora spunand ca odrasla ei e prea apatic si palid...se temea sa nu aiba viermi intestinali...avea el viermi...dar de internet. Mi-e ciuda pe voi, ziceam, ca nu stiti sa va traiti copilaria, adolescenta, tineretea.

Eu cand vedeam cate un film imediat cautam o oportunitate sa-l aplic live. Mi-amintesc cand am vazut Razboiul stelelor (de 9 ori am fost la cinema) imediat cum m-am intors acasa am strans "gashca" si am mers in valea siretului...am prins un viscol, asa ca in film...ne-am pus fularele la gura...eu eram Luke Skywalker...Popescu era tontonul ca era mai inalt...Fanica era R2...Doamne ce vremuri!

Mi-aduc aminte cand am vazut Superman...Dumnezeu m-a protejat...am sarit doar de pe o baraca de 2 metri. Nu va spun ce s-a intamplat cand au aparut filmele cu Bruce Lee. Nu am avut timp sa fiu emo!!! La 13 ani mi-a placut o fata...si i-am facut eu insectarul. A avut cei mai frumosi gandaci din clasa, dar...a iesit cu alt coleg in oras..dar emo tot nu m-am facut. Pe la 14 ani am invitat o fata la film la cinema Dacia..si m-am dus imbracat in fotbalist cu sort si jambiere...Steaua castigase Cupa Campionilor Europeni...binenteles ca m-a refuzat...da' emo tot nu m-am facut. La liceu aveam o colega frumoasa foc...se bateau multi din cauza ei, parca era Elena din Troia; genera multe razboie. Eu nu m-am batut niciodata pentru fete, nu pentru ca nu imi placeau...dar nu am fost niciodata bun la bataie. Tata m-a batut odata de fata cu prietenii...cateva luni mai tarziu m-a trimis in tabara...si mi-a trecut frustrarea. Dupa liceu am vrut sa ma fac profesor de mate sau fizica, dar am ajuns electrician in combinat...si emo tot nu m-am facut.

Mi-e ciuda pe voi ca sunteti frustrati si inhibati. Stati pe invisible si bombaniti ca nu va baga nimeni in seama. In loc de Morometii cititi Cioran. In loc sa va uitati la Mr Bean va place horror-ul. Va puneti statusuri filozofice si in loc de Casa Loco acultati pe labilii de la Tokyo Hotel. Dragii mei a venit vara...si vara se mananca inghetata sau se bea cola rece...si lasati tricoul negru ca atrage tot soarele...daca tot vrei sa fii remarcat ia unul galben fosforescent. E timpul taberelor si al vitaminelor...ia treci te rog pe available si saluta tu primul toata lista de prieteni!...si apropo: ti-ai facut vreodata insectar?

Comentarii:
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 08-07-2008, ora 09:57:40
Esti tare mai Marcele, trebuie sa recunosc ca nu am fost tare cu insectarul dar cumparam la greu plicuri cu timbre sa gasesc din alea cu par de camila pe spate sa rup gura targului.
AAA, SI AVEAM CUTII DE SUC SI BERE DE LA ....... DAR CINE AVEA COLECTIE ???
Ne mai jucam si cu cornete prin constructii iar cand am vazut biciul fermecat vroiam sa-mi leg parul de bara de batut covoare din fata blocului dar nu aveam cu ce, ca nu te lasa la scoala cu parul lung.
Vremuri tata nu gluma si mai faceam cazemate in copacii din fata blocului,acum e plin locul de garaje............
Emo?????? DAC FACEAI FIGURI LA SCOALA TE TUNDEA CHEL, ACASA TE SMARDOIAU PARINTII CA NU AI FOST CUMINTE SI CRED CA NICI NU AVEAI TIMP SA FII EMO.
Dar sa nu fim rai, cred ca acum e mult mai mare influenta anturajului, mass media si tot ce ne inconjoara dar ..........
 
Comentariu adaugat de elena in data de 08-07-2008, ora 10:09:15
Excelent! Este un subiect care a inceput sa ma preocupe de cand am vazut un talk-show la tv. Habar nu am avut de acesti copii-tineri! Parca numai acum am iesit de sub globul de sticla a lui Michael Jackson. Dar la fel am patit si acum 6 ani cand fiica mea a intrat la liceu si am auzit ce fac copiii acolo! Noi, astia trecuti, nu mai tinem pasul cu vremurile! Dupa ce am vazut show-ul mi-am scos de pe net tot ce am gasit si m-am ingrozit: acesta este viitorul nostru? Oare cum au ajuns copiii nostri asa? Problema nu ar fi ca e o moda si trece, problema e ca e un simptom al vremurilor in care traim, cum bine spui: copiii nu mai au copilarie! Nu mai citesc "la scaldat" ci Nietzsche. Citesc articolul tau si zambesc: eu am insectare si am vazut si razboiul stelelor. Si la fel vreau sa-mi cresc copiii: cu plasa de fluturi in mana. Pana la urma, nu am nimic impotriva lor, cum as putea, asa ca nu sariti la mine cu :"ce ai cu ei?" Beculetul de alarma din capul meu face ca sirena de politie! Am doua fete de 10 si 6 ani care vor creste! Acesti copii-emo sunt deosebiti, sunt speciali, sensibili, destepti si frumosi, dar duc o lipsa acuta de modele. Dupa cum vedeti, citesc filozofie, cauta sensul vietii, dar nu unde trebuie. Unde suntem noi, parintii lor si ce facem cand ii vedem boiti, cu parul in ochi si imbracati in negru? Si noua ne e greu sa ne dam pe brazda pentru ca inca nu stim ce sa facem cu atata libertate si ne luptam pentru painea de maine, dar ce facem cu cei pentru care luptam?
Felicitari pentru articolul tau, http://adouasansa.blogspot.com/ Elena
 
Comentariu adaugat de mihaivladro in data de 08-07-2008, ora 12:00:27
cam de duzina articolul... si zici ca aici e adunarea unor oameni trecuti... bine, emo emo si astia... dar vremurile alea ale tale au apus... si nimeni nu le mai aduce inapoi. decat sa suspin dupa ce a fost ma concentrez pe ce va urma. mentiune: nu sunt emo... aia cu tricourile negre e 100% adevarata si e ridicol din partea lor, in fine... dar nu as scrie in veci un articol asa... nu ma regasesc intr-o persoana mica si trista.

da, am avut insectar!

oricum ai incercat. pe cine crezi ca schimbi daca-i zici chestii pe care nu are de unde sa le stie pentru ca atunci nici macar nu era nascut... e vina parintilor copiilor emo... deci ai ciuda pe parinti nu pe copii...
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 08-07-2008, ora 12:10:26
..Hai ca esti tare, Marcele..:)) E adevarat..in ziua de azi nu mai stiu tinerii sa-si traiasca tineretea, copiii nu mai stiu sa-si traiasca copilaria...Fiecare traieste in lumea lui si asteapta ceva nou. Prima data cand am auzit de emo a fost de pe un site www.rvrsv.ro la sectiunea devotionale, cand o fetita de 13 ani (parca) s-a aruncat de la etajul 10 al unui bloc si a lasat un bilet de adio mamei sale. Biletul suna cam asa: "Mami, te rog frumos, iarta-ma pentru tot raul pe care ti l-am facut. Stiu ca sunt o povara pentru tine si de aceea fac ce trebuie sa fac. Te rog ai grija de tine! Te iubesc!" Asta a fost mesajul ei...Pentru mine a fost o provocare intrebarea unuia dintre cei care scriu la aceste devotionale: "Ce vom spune? Plec, dar te iubesc sau UITE...Te iubesc!?" Nu pot sa cred nici acum ca sunt tineri de genul asta, desi stiu asta... Cautati ceva nou, dar acolo unde trebuie..la Sursa, cea care este Dumnezeu. Traiti-va viata, bucurati-va de ea si nu va departati de Dumnezeu pentru ca El este DRAGOSTE, BUCURIE, PACE....BLESS YOU!
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 08-07-2008, ora 12:11:40
site-ul e www.rvesv.ro -am gresit eu acolo..:)
 
Comentariu adaugat de dorina in data de 08-07-2008, ora 12:48:02
pace tuturor :)
v-as ruga sa imi permiteti sa imi spun si eu parerea la acest subiect......
a fi sau a nu fi??? Aceasta este intrebarea nu? (Shakespeare) DA intradevar sunt multi tineri in ziua de azi care cred ca sunt ceva ,care de fapt e numai o iluzie si o preocupatie in lipsa de altceva....
Draga Maxim tu nu poti compara lumea de azi cu cea de acu 20 de ani! Ei uite azi se poarta Messengerul etc etc (ceea ce e un lucru bun,pe care si eu il folosesc ca si multi altii)dar toate trebuie folosite cu mas (sau in masura cum se spune).Ceea ce le lipseste tinerilor este dragostea In ziua de azi toata lumea e stresata ,Parintii nu mai au timp de copii si clar, PC-ul e o modalitate sa iti umpli timpul,stand la pc ,esti cuminte ,acasa si mami si tati nu isi fac griji ca ai putea face ceva rau.
Parerea mea e ca totul incepe in Familie,fiecare parinte trebuie sa isi faca timp ptr copilul lui ,sa ii asculte ofurile dar si bucuriile..........ia uitati-va putin din ce familii provin toti "emos"?
Comunicarea e o foarte mare problema in ziua de azi,in orice relatie,fie intre adulti,in Familie,scoala,intre Tinerii etc.
Va multumesc pentru timpul ce mi l-ati acordat si imi cer scuze pentru eventualele greseli ortografice :P
va doresc o zi buna si binecuvantata tuturor
Pace
 
Comentariu adaugat de noname in data de 08-07-2008, ora 12:58:29
esti tare ca nu ai devenit emo. dar cei care devin emo au cauze mai puternice decat cele insiruite de tine.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 08-07-2008, ora 13:12:14

eu cred ca emo a existat dintotdeauna,doar ca acum si.a gasit denumirea; si da.. a devenit la moda sa fii emo, dar te face sa traiesti o ne_viata

si totusi.. a avut cei mai frumosi gandaci din clasa:)) of marcelino, ce drag ne esti
 
Comentariu adaugat de dorina in data de 08-07-2008, ora 13:35:50
@noname
fii pe pace EU IL AM PE DOMNU,deci aici ai dreptate ,da sunt tare :)
vad ca tu nu ai inteles ce am vrut sa spun(sau nu ai vrut) DAR NA ;FIECARE:::::::
PS. ironia e dragutza dar trebuie sa stii sa o si aplici :)
Pace
 
Comentariu adaugat de noname in data de 08-07-2008, ora 13:38:15
replica mea nu era pt dumneavoastra doamna "PACE"
 
Comentariu adaugat de dorina in data de 08-07-2008, ora 13:42:23
imi cer scuze ,daca am inteles gresit..........
Domnu sa te binecuvinteze
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 08-07-2008, ora 14:12:13
Draga noname eu nu am insiruit cauze de a deveni emo...dimpotriva sunt "masuri profilactice"...si da, binenteles, fenomenul e mult mai amplu si profund..recunosc ca eu am zgandarat putin la suprafata..articolul e scurt si are menirea sa ne provoace pe toti sa ne spunem parerile..binenteles ca are o buna doza de subiectivism..
 
Comentariu adaugat de marian in data de 08-07-2008, ora 15:11:15
atat de putini ani si totusi atat de multe schimbari...
fiecare generatie cu particularitatile ei. sa nu pornim un razboi al generatiilor. nu sunt neaparat un fan al acelor vremuri, dar totusi viata e mai mult decat cutia asta plina de ventilatoare (imbatranim, nu?). nu stiu al cui produs e "emo", dar ce stiu e ca fiecare generatie are fermecatii ei.
oricum noi aveam mai multe activitati. nu prea mai era timp sa ne plangem de mila. eram mai "obraznici" dar mai deschisi. si mai putin afectati.
p.s.
legat de superman, autorul articolului a omis sa povesteasca cum ma punea sa alerg in jurul centralei electrice cu prosopul prins de umeri cu bolduri, pe spate... sa vada daca se ridica ca la superman cand zbura.
iar la "tara, tara, vrem ostasi" in loc sa rupa, se oprea in bratele fetelor. nu era afectat de "nerusinatule"... ciudat ca nici ele nu erau prea afectate. :) eram prieteni.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 08-07-2008, ora 19:57:51
Foarte tare Marcele..inocenta trecutului.. ce dor imi este de momentele cand jucam "fotbal" cu fetele,cand petreceam mai mult timp in aer liber jucand cine stie ce jocuri..si uiatm de tot si de toate ...dar atunci erau alte vremuri acum se pare ca adolescentii sunt mai conectati la realitate fata de cum eram.nu poti sa ii condamni pe toti.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 08-07-2008, ora 21:05:44
acum pana si plozii de clasa I ,care abia stiu sa scrie stau pe net...asa ca nu ma mai mira....s-au dus vremurile cand fetitele se jucau cu papusile in scara,cand baietii faceau tunele in pamant....cand mama ma trimitea afara imbracata frumos...si eu ajungeam neagra de praf,acum saracii copii nu mai au voie sa se murdareasca,desi mama are masina de spalat automata......au si parintii vina lor...sunt in stare sa-i lege copilului perne de el,sa nu cumva sa se juleasca...copii au devenit frustrati..bineinteles,pt ca nu li se acorda at cand sunt mici un minim de libertate,iar at cand sunt mari si se lovesc de realitate,nu sunt in stare sa ia decizii pt ei...asa ca se izoleaza.....
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 08-07-2008, ora 22:41:34
Foarte frumoasa descriere a vietii din tinerete...Minunata :D
Ce pot sa spun? Nu am facut insectar... intotdeauna o ramas in faza de proiect, mi-era mila de bietele animalutze. Nu puteam sa ma uit cum se zbat prinse in acele atat de neiertatoare... In schimb am umblat foarte mult la plimbare cu cainele ... in parc, la padure, la baraj, excursii lungi cu prietenii shi colegii .. de-alungul anilor. Si trebuie sa recunosc ca emo tot nu m-am facut :)). Tare domnule, tare =)) !!!!! Dar trebuie sa ii intelegem si pe tinerii de acuma. Ei asa se simt bine, nu la plimbare, in parc sau cu prietenii ci in fatza calculatorului. Din puctul lor de vedere noi suntem cei care nu ne-am trait copilaria in totalitate. Nu stiu ce sa zic altceva... Dumnezeu vede tot, shi poate intra peste tot.... Refuz sa cred ca nu V-a gasi o cale sa ajunga si la inimile lor.. atunci cand va veni timpul :D. Dar revin la vorba ta.... emo tot nu m-am facut =))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 09-07-2008, ora 11:15:09
Sper ca acest art. al tau nu este scris in bascalie!
"Pe timpul meu nu aveai cum sa fii emo." Nici nu aveai cum sa stii pentru ca acest curent abia a intrat in cultura noastra, si sper sa nu te superi dar din scrierea ta reiese ca nici documentat bine nu esti. Ba puteai sa fii emo si in acel timp. Curentul a aparut la inceputul anilor '80. Dar nu stiai!!! Sincer nici eu nu stiam dar am aflat. Nu stiu cand ai aflat tu, poate cand au mediatizat astia cazurile de suicid; cam prin luna aprilie-mai.
In cazul asta e limpede de ce e un articol asa slab si banal.

EMO - este o combinatie intre GOTH ROCK si PUNK.

Eram si sunt rocker. Imi place muzica rock - muzica veche '75 - '90, nu si-a pierdut din valoare.
Astazi putina muzica are valoare. Astazi ce sa ascult R&B?
O sa-mi spui, ei bine - gusturile nu se dicuta, dar se educa.

"Pe timpul meu..." - Marea greseala a parintilor este pe timpul meu, in loc sa se documenteze si apoi sa corecteze ei o i-au cu pe timpul meu.

P.S. Imi pare rau, sincer inca nici tu nu esti pregatit, documentat sa pentru un asemenea subiect.

 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 09-07-2008, ora 11:26:25
Muzica Rock o stiai de pe acea vremea? Muzica Punk la fel? Sau asculta-i muzica fara sa le stii stilu? Sau mai stiu pe cineva. Cand i-am spus ca imi place rock-ul mai mai ca-si facu matanii. Piei satan-o. Exclama-se! Vezi din pacate multi asculta muzica, chiar si la radio, ii place, tine ritmul si cand ii aduci la cunostinta ca este rock ramane inmarmurit.
Iris - e rock. Iti pace?
Holograf - la fel.
Directia 5 - Rock.
Compact - Singur in noapte - este rock? Ascult-o.
Samd muzica pe care o asculta-ti.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 09-07-2008, ora 12:09:42
Citat: "Perfectiunea mijloacelor si confuzia concluziilor par sa caracterizeze generatia noastra" - aceasta afirmatiei a facut-o nimeni altul decat ALBERT EINSTEIN.
E valabila!
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 09-07-2008, ora 13:04:14
draga marian...eu am fost fan Depeche Mode si strigam "moarte rokerilor"..asa ca suntem incompatibili la nivelul asta!..si articolul meu nu este scris la bascalie..e scris din ce am experimentat si am simtit..si poate ca nu sunt asa de "profund" ca altii..pentru ca eu la 15 ani citeam Ciresarii si nu Nietzsche..daca tu cunosti mai bine fenomenul "EMO" esti liber sa scrii ce crezi si mai ales sa dai solutii...eu cred, ca articolul meu are cateva foarte practice, care nu tin de.. "pe timpul meu".
 
Comentariu adaugat de Tavy in data de 10-07-2008, ora 14:40:45
super articolul...bravo...intr u nfel..si mie mi e ciuda..pe copii astia..ahtiati dupa mess si counter si wow...care s palizi la fata, obezi, negri pe la ochi...si care au cuie n urechi ...si care nu stiu sa alerge....saracii vai de capu lor..
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 10-07-2008, ora 15:02:14
A fi sa a nu fi....?

Este o chestiune de optiune, educatie, TIMP si aici ma refer la timpul acordat copiilor nostri. nu sunt parinte dar sunt in devenire.
Oare de ce se instraineaza copiii nostri?
1. Din cauza societatii consumiste.
Parintii pleaca unul sau amandoi pentru a le fi bine in viitor copiilor. Sunt copii care stau singuri sau cu bunicii. Si astfel in singuratatea lor nu mai au cu cine sa se sfatuiasca, sa isi deschida sufletul.
2. Multi parinti chititi pe cariera lor.
3. Disponibilitatea

Este o chestiune de optiune. De ce? Pentru ca si noi ca copii am avut-o. Dar mai important este ca cineva sa fie langa tine, parintele sa fie un fin observator, sa observe fiecare schimbare si sa incerce sa o "perieze". Vorba aia sunt multe lucruri dar putine folositoare.

Ce este si cum a aparut emo?

Curentul emo - are ca adepti tineri care se imbraca in negru, nu zambesc, au coafuri ciudate, sunt depresivi si au la activ numeroase tentative de suicid.

Sunt depresivi - Oare eu, tu si altii nu trecem prin perioade de depresie?
Ba da, cum spunea mai sunt, e important ca parintii sa aloce timp copilului.

Cum se manifesta?

Au piercinguri in buza si spranceana, se imbraca in negru cu dungi si patratele, au frizuri ciudate care, de obicei, le acopera o jumatate din fata, poarta podoabe sub forma de schelete si zeci de bratari.

"Au piercinguri in buza si spranceana" - sunt atat de diferiti de generatia noastra?
Si noi eram cu cercei in nu stiu ce ureche, par oxigenat sau vopsit.

Nu ii uneste doar stilul vestimentar, ci si muzica pe care o asculta, dar, mai ales, atitudinea fata de viata: sunt retrasi, depresivi, melancolici, antisociali si se cresteaza cu lama pe corp, iar unii dintre ei ajung chiar sa se sinucida.

"Se cresteaza cu lama pe corp, iar unii dintre ei ajung chiar sa se sinucida"
Oare sunt asa de diferiti de generatia noastra? NU!!!!
Se cresteaza cu lama - noi ce faceam ne crestam la fel sau cu paiul de chibrit.

Emo inseamna sa fii rupt de lume si mai tot timpul trist.
Rupt de lume ai tot motivul din lume. La tot pasul ti-o iei peste ochi, esti molestat, parintii nu te inteleg, situatia materiala si lista poate continua.

De ce Emo? - Se spune ca adolescentii adopta curentul emo in urma unei drame, o despartire de persoana iubita, moartea cuiva drag sau dupa o mare depresie. In cele mai multe cazuri insa, isi insusesc acest mod de viata pentru ca il observa la prieteni sau la cei din jur si simt ca ii reprezinta. - Familia unde sta?

Formatii. Pe langa Tokyo Hotel, mai adaug si From First to Last si From Autumn.

Parinti trebuie sa inteleaga:

Psihologii sunt de parere ca ceea ce se intampla cu adolescentii nu este altceva decat ceea ce se intampla cu parintii lor acum cativa zeci de ani. O manifestare specifica varstei care, daca altadata purta alte nume, acum se numeste emo.

„Noi sau parintii nostri am fost flower-power, hippie sau rockeri. E timpul lor sa fie emo. Este varsta la care cauta o identitate, o personalitate”, sustine Sandra Lepoiev, psiholog Mind Care. Aceasta comenteaza fenomenul prin aceea ca, la pubertate, nevoia de apartenenta la un grup e foarte mare, la fel ca si dorinta de unicitate.

Si nu au dreptate?

Parintii sunt de cele mai multe ori raspunzatori pentru crizele prin care trec copiii.

Solutia? ACEPTAREA dar nu in semnusl cu a fi de acord cu ceea ce face?

Marian catre Marian: "cautam o oportunitate sa-l aplic live"
Si copiii nostri ce fac nu aplica live? Uita-te, te rog la un alt "curent" WRESLING-UL. Si ai sa vezi ca se aplica.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 10-07-2008, ora 15:17:25
Cu cat un tanar are a o relatie mai apropiata cu parintii sai, cu atat mai redus este riscul de a se deda la comportamente incaceptabile.

P.S. Stiti ce ma enerveaza la voi pocaitii (nu ca eu nu as fi) dar prea multa vorba si invocare a lui Dumnezeu inainte de a intelege lucrurile. Prea la orice dicutie Dumnezeu. Vorba aia Dumnezeu iti da dar nu iti baga in traista. Si atunci ce sa ma leg de el daca eu nu inteleg sau mai documentez inainte de a deschide gura, inaintea a a-mi deschide sufletul.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 11-07-2008, ora 00:04:43
mariane da...multumesc pentru toate aceste completari foarte bine argumentate si reale...personal, cred ca 80% sunt adepti teribilisti ai curentului..10% sunt in prag de a deveni emo si 10% chiar sunt afectati de ceea ce ai descris si tu..asemanarile dintre generatii sunt izbitoare si binenteles fiecare cu particularitatile lor..cum subliniai si tu, decisiv este aspectul relational si mai ales in cadrul familiei. acolo se sudeaza si se formeaza tot complexul sentimental, afectiv al copilului, tanarului..nu stiu de ce, dar parca noi ne pricepem cel mai bine la a da in cap omului..nu stim sa incurajam, sa apreciem, sa spunem "te iubesc" si "iarta-ma"..numai noi, romanii cumparam bicicleta la copil pentru ca a luat premiul intai, nu pentru ca e copilul nostru..si cele mai frecvente "incurajari" sunt "nu esti bun de nimic","m-ai facut de ras", "m-am saturat de tine" etc...toate aceste vorbe spuse usor..vorbe care ucid, care frang inimi, care taie aripi..
 
Comentariu adaugat de marian in data de 11-07-2008, ora 09:09:41
revenind on topic. diferentele de viziune de la o generatie la alta sunt de cand lumea. asa cum noi nu intelegeam entuziasmul parintilor nostri cand povesteau despre lucruri ce ni se pareau de-a dreptul stranii, asa probabil ca sunt lucruri pe care generatia tanara de astazi le crede depasite si de prost gust poate. in esenta nu ne diferentiem chiar asa de tare, cum bine se scria mai sus.
pe langa aspectul relational amintit de marcel, mi-as permite un sfat pentru generatia de adolescenti de astazi. dragilor, iesiti mai mult. faceti mai mult sport. e un mod sanatos de a trai. nu doar cu beneficii asupra fizicului.

 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 11-07-2008, ora 09:16:15
salut
Am citit toate articolele si parca unii dintre voi vreti ceva anume,ma gandesc ca Marcel a scris un articol mai plastic ca pe marginea lui sa putem vorbi,comenta.
Marcele tu ai ceva cu emo ti e cuda (compasiune )sau ii urasti??? eu vreau sa cred ca tu ii compatimesti mai degraba.
Emo...tre sa recunoastem ca e un curent perculos chiar daca din astea au fost si vor mai fi,traume ,lipsa de afectiune,lipsa de dragoste si asa mai departe au fost si vor mai fi.
Ma gandesc ca daca sriu aici nu tre sa ma convingi de dragostea cuiva cum zicea cineva mai sus
,daca tot vrem ceva hai sa construim si nici decum sa distrugem.
emo tre ajutati sa inteleaga dragostea pe care nu au primit o si daca putem face ceva sa facem daca nu sa ne punem mana la gura si ciocul mic.
Ce vad eu e ca sunt vorbe goale, daca tot ai scris Marcele cred ca tre sa MERGEM PE UN FAGAS BUN SI CONSRUCTIV.ASTEPT SA VAD SCHIMBARI.
VA SALUT SI VA STIMEZ PE TOTI ,INCLUSIV EMO
 
Comentariu adaugat de elena in data de 11-07-2008, ora 10:27:51
Nu stiu daca scopul articolului a fot atins, dar eu sunt cam dezamagita de polemica din jurul acestui subiect si asta este prima oara de cand intru pe acest site. Este cert ca subiectul a generat sentimente de la melancolie la manie, inseamna ca undeva a fost atins un nerv. Pentru mine acest curent este un real pericol. Interpretari ca am uri acesti copii sunt deplasate, uram pacatul, dar iubim pacatosul. N-am perceput pana acum nici un curent ca fiind atat de periculos, nici unul nu indemna atat de fatis la sinucidere, nici macar rockul, dar ce stiu eu, am abia 41 de ani. Eu as fi crezut ca aici vom cauta mai mult solutii decat polemici, pentru asta sunt alte siteuri. Eu recunosc ca nu as stii cum sa ma port cu asemenea copii. Ai mei, cei doi mari, mi-au dat multa bataie de cap cand erau adolescenti si-si puneau piercinguri peste tot, mai ales fiul meu care umbla cu haine rupte si atarnate da parca iesise din �an�, nu din casa. Ne certam mereu pentru felul in care se injosea si nu accepta sa lase gasca pentru ca "numai ei ma accepta asa cum sunt". Nu-l acceptau, era doar iluzia ca este integrat undeva, abia asteptau sa-l vorbeasca pe la spate. Pentru un parinte este ingrozitor de dureros cand nu poate decat sa-si priveasca fiul, fiica alunecand pe panta-n jos, mai ales cand in casa nu vede asa ceva. Te tot intrebi unde ai gresit si-ti sangereaza inima "De ce eu, Doamne, de ce eu?" Dar nu poti face nimic. Ei au alegerile lor si daca tu, ca parinte, i-ai arata alternativa si el alege altceva este liber sa aleaga, unii, ca fiul meu, stiu chiar si consecintele dar tot nu-i pasa! Nu stiu de ce tinerii cauta sa fie altfel, asta chiar nu o pot intelege, eu de cand ma stiu doresc sa trec neobservata, nicidecum nu m-as afisa ostentativ. Repet, domnilor si doamnelor, dincolo de aspect si de stilul morbid de muzica a acestor copii ne paste un pericol real. Cati dintre dvs. stiti ca Romania este pe primul loc in Europa ca numar de avorturi? Cati stiti ca din 89 pana in 2005 am ucis 15 milioane de copii prin avort, adica viitorul nostru? Noua ne arde de certuri pe siteuri in loc sa fim noi cei care iau atitudine in situatii de genul prezentat in acest articol. In loc sa interpretam fiecare cuvant pe care l-a scris si de ce l-a scris asa, mai bine ne-am gandi cum sa ne aducem aportul ca niste crestini ce suntem, iar prin asta stim cu totii ca directia noastra este impotriva curentului, sa ne asteptam dar sa fim atacati.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 12-07-2008, ora 22:43:07
=)))))) asta a fost prima mea reactie:)) acum. pentru marian ola-nu-stiu-cum. emoloizii asculta mult rock gothic;) iar marcele, sa stii ca adolescentii din ziua de azi se distreaza mai bine decat crezi:) messu e doar..cand ajungi acasa ca de'..mama iti impune o ora cand sa fii acasa pana ajungi major. si pentru secrete ii mess. a si pentru barfe. cam atat :-?? dar adolescentii..:-j pfoai ce stiti voi. mi`ar placea sa pot lua pe unu dintr voi astia mari care credeti ca stiti totu despre noi si sa il aduc in lumea noastra la varsta noastra sa vada cat se inseala. :-j:-j majoritatea adolescentilor ii dispretuiesc pe emoloizi. la fel si eu. dar nu confunda tricourile negre ale emoloizilor cu cele ale rockerilor, ca ii plina faleza de ei.
lumea nu`i asa complicata cum o vedetsi voi. e chiar simplu. doar ca voua adultilor va place sa va complicati :-j
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 12-07-2008, ora 22:44:05
p.s. pentru elena. ce treaba are avortul cu emo? :-?? chiar nu vad nici o legatura.
 
Comentariu adaugat de eugen_nicoleta in data de 15-07-2008, ora 09:22:15
ruxandra_neacsu imi place ce scrii, impresia mea este ca nu ii cunoastem pe adolescenti, sunt foarte sensibili si spun spun ceea ce gandesc; stiu ca pe voi nu va sperie prea mult temerile noastre. Iata ce a spus un adolescent: " Ne-ar placea sa puteti privi dincolo de hainele noastre si de muzica noastra, sa priviti cu atentie dincolo de mastile noastre si sa ne descoperiti asa cum suntem in realitate - si apoi sa iubiti ceea ce vedeti." Eugen
 
Comentariu adaugat de bigc in data de 15-07-2008, ora 12:34:37
ruxandra, pe mine ma uimesti prin afirmatia "si eu ii dispretuiesc pe emoloizi"...nu imi permit sa iti spun altceva pe site...dar, cei ca tine, care privesc la tricouri si la stiluri de par...i-ati primi pe acestia in biserica voastra "sfanta"? sau ar fi mai bine ca la intrare, chiar acolo pe trepte sa se dezbrace de ceea ce ii reprezinta (considera ei) si sa se imbrace cu haina cu care i-ati accepta voi?
iar Isus...daca s-ar intalni cu ei pe faleza...crezi ca ar arata cu degetul spre machiajul lor sau i-ar atinge ca sa le vindece sufletul.
tastez si imi privesc mainile. am trei inele...sa mi le dau jos mai bine? si cerceii? ca sa nu fiu cumva emo...
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 15-07-2008, ora 15:42:06
draga bigc
Am sa incerc sa stau eu la usa si sa te poftesc in biserica ;)sa stii ca nu imbracamintea conteaza desi ea arata de cele mai multe ori starea noastra,nu?
in sfarsit putem vorbi de emo si nu de altceva,bigc ISUS HRISTOS iubeste pacatosul fie el emo,rock, si asa mai departe dar uraste pacatul.
Daca nu ti cer prea mult poti sa mi explici si mie ceva despre emo si de ce emo??????
sper sa nu crezi ca te jicnesc sau ca te iau peste picior pentru ca nu vreau asta ,doar sa pot intelege ce simtiti si de ce .............emo
merci mult .....un simplu om
 
Comentariu adaugat de bigc in data de 15-07-2008, ora 16:19:03
deci asa e cum am gandit. draga simplu om, eu sunt crestina, sunt botezata si poti citi articolele mele pe acest site. ma numesc Cristina Chelariu Tudose. am vorbit din prisma unuia care vede mai mult decat tricouri, machiaje si inele. in viata mea de crestin am lucrat cu copiii strazii, cu femei care se prostitueaza, cu pesti, cu marginalizati si cu oameni pe care nu ii vrea nimeni. suferinta vederii intregii dureri a lor este dublata de faptul ca acesti oameni nu sunt bine veniti in bisericile noastre tocmai din cauza etichetelor pe care...trist...crestinii le-au pus pe fruntile lor.
ai crezut ca sunt emo pentru ca am luat apararea unora care sunt vazuti ca fiind etichetati. si primesc cu placere sagetile care vin de la "iubitorii fii ai Domnului".
ce vreau sa spun este ca daca as fi fost emo...nu m-ar fi ajutat NIMIC din ce ati scris voi aici. daca as fi fost emo, nu as fi gasit aici acceptare si dragoste. daca as fi fost emo...nu as fi venit la biserica voastra - CARE ESTE SI BISERICA MEA. asta e cel mai trist.

cu respect,
cristina chelariu tudose
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 15-07-2008, ora 16:28:57
draga bigc
Nu stiu cum ai gandit tu dar probabil nici tu nu stii cum am gandit eu...
eu vroiam sa fac o punte pentru a discuta cu cei raniti si sa stii ca si eu am lucrat cu copii si imi place sa vad inima si nu imbracamintea, desi e trist cum ziceai si tu ca ne uitam mai intai la haine ,sa ne fie rusine .............
imi pare rau ca nu am fost atent la adresa ta dar .... asa sunt io mai cascat, sa stii ca te apreciez (va apreciez si imi sunteti dragi ca fam.)mult si sunt deacord cu parerea ta.
probabil ca tre sa facem ceva nu numai sa vorbim si atunci nu vor mai fii lucruri slabe.

ce zici????
te am provocat????
 
Comentariu adaugat de bigc in data de 15-07-2008, ora 16:34:55
eu primesc ce ai spus tu / dumneavoastra (chiar nu stiu cum sa ma adresez) dar si tu trebuie sa primesti ce spun eu: nu tin in inima nici un felde suparare. cred ca pot sa spun ca sunt un om fericit pentru ca nu urasc pe nimeni. cuvintele mele, taioase cum sunt ele, vin din faptul ca m-am identificat multa vreme cu cei pe care nimeni nu ii primeste. privesc prin ochii lor si nu gresesc.
daca vrem sa aflam cat de buni sunt parintii, ii intrebam pe copii.
daca vrem sa aflam cat de bun este un sot, o intrebam pe sotie.
daca vrem sa aflam cat de primitoare este o biserica, intrebam pe cei de pe margine.

si primim raspunsuri provocatoare.

multumesc pentru provocare.
o zi buna tuturor.
cristina
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 15-07-2008, ora 23:08:11
Dragi mei prieteni,

Sper ca pot sa va numesc asa..chiar daca nu ne-am vazut vreodata. De o saptamana se discuta pe aceasta tema... si nush ce sa zic... dar nu avem nici o concluzie. Unii sunt contra, alti pro, unii neutrii...dar fatza de ce.... EMO!!! Da pe cine intereseaza? Sincer ce ma intereseaza pe mine daca unui tanar ii place stilul emo, sau rock, sau heavymetalist,... este un STIL... mai devreme sau mai tarziu ... dupa caz... stilurile vor trece. Sa nu-mi spuneti mie ca atunci cand ati fost tineri nu ati agreat mai mult sau mai putin o anumita grupare, un anumit stil?! Ca nu va cred! Da lasatii sa se exprime asa cum doresc! Vor emo ..fie emo, vor altceva..fie altceva...! Principalul este sa nu marginalizam noi, fiecare din noi, ceea ce nu intzelegem sau nu vrem sa intzelegem. Acesti EMO cum ii spuneti voi, vor creste mari si vor ajunge sa aiba o familie a lor, si se vor simtii bine si vor avea copii la randul lor, si vor fi fericiti... si vor rade bine de pe urma prostioarelor pe care le-au facut in tinerete, in adolescentza. Am facut si noi destule la timpul nostru... si acuma radem de ele. Eu acuma am 41 de ani si cand vad pe strada cate o fiintza din aceasta mai deosebita de ceilalti, ma face sa zambesc si imi zic : "Uite acest copil nu se sfieste sa arate ceea ce simte!" Poate nu este cel mai fericit lucru... dar este ALEGEREA LOR. Atatia ani am fost obligati sa ne purtam intr-un anumit fel, sa vorbim intr-un anumit fel, sa ne comportam intr-un anumit fel incat aparatia acestor tineri "mai altfel" o socotesc ca ceva pitoresc si colorat in ternul vietii cotidiene. Asa ca lasatii in pace pe acesti tineri care nu vor altceva decat sa se exprime, in felul lor. Inchei cu cuvintele lui Eminescu " Ce e val , ca valul trece!"

Aniko
 
Comentariu adaugat de marian in data de 16-07-2008, ora 09:50:23
sunt de acord cu ce scrii aniko. sub influenta mass-media (aici e o intreaga alta discutie,nu ma refer doar la neprofesionalism si fabricat stiri), poate opinia publica a fost impinsa doar spre a acuza acest curent, facand sinonim intre emo si sinucidere. devenim isterici fata de niste tineri care se vad prinsi mai tare in acest "razboi". acum noi ce asteptari avem de la ei?! nu un articol ii va schimba. dar oare de ce e nevoie sa se schimbe??? chiar ii cunosc eu sa pretind asta? sau chiar ce sunt lucruri de schimbat, sunt eu vreun judecator pentru ei?
recitind articolul lui marcel, tind sa ii dau dreptate. asta legat de activitati. si m-as referi la generatie tanara, fara a separa in emo sau mai stiu eu in ce. parca se traieste prea mult inauntru. despre asta am mai scris. fiecare cu fixatiile lui :)
ce as vrea e sa zidesc o punte. sa pot sa ii cunosc mai bine. sa am oportunitatea de a le povesti din experientele mele. bineinteles ca de multe ori ma vad neputiincios in a face asta. timpul parca se comprima din ce in ce mai tare, energia mi se termina parca mai repede...
cat despre toleranta. ma surprind. uneori placut alteori nu. nu as face din asta o virtute. nici nu as judeca. mi-as propune o imbunatatire continua. pentru ca e loc la greu. crestinii nu sunt sau nu trebuie sa fie vreo grupare elitista. chiar de s-ar deosebi prin conduita, fapte sau mai stiu eu prin ce de restul comunitatii, oare prin ei sunt ceea ce au devenit? ce imi da speranta e ca la biserica la care merg (n-o fi aceeasi?!) am vazut multe exemple pozitive, de la care am de invatat. am vazut dragoste, intelegere, sacrificiu de timp, purtare de grija... sper ca cei ce ne viziteaza sa ii vada tot pe ei. si sa fie din ce in ce mai multi. iar eu sa pot folosi persoana intai.
 
Comentariu adaugat de Corey Red in data de 17-07-2008, ora 11:53:27
Nu inteleg ce legatura au amintirile tale cu subcultura emo. Exista doua categorii de crestini - cei care vorbesc cu cei din cultura emo si cei care vorebesc peiorativ despre cultura emo - evident tu faci parte din a doua categorie.

Eu nu sunt din generatia Dallas si Razboiu Stelelor ci din generatia Sunset Beach si Samantha - dar cu toate astea atunci cand sunt melancolic nu incep sa critic ce vad ca e mai mediatizat in mass media.

Nu ai nici cea mai vaga idee legata de conceptu de emo...problema refuzului in dragoste o regasesti in manele, muzica house, rock, populara, etc. E ceva pueril sa consideri subcultura emo ca fiind generata de probleme de genu asta.....barurile sunt pline de oameni nenorociti de necaz...si totusi nu sunt emo....

Tinerii astia nu au nevoie de aerul asta de superioritate pe care tu l ai impus in articol...oameni astia au nevoie de Hristos....ei mai mult decat orice alta subcultura isi manifesta atitudinea de respingere fata de societate, de sistem, de mizeria pe care pe buna dreptate o vad in lumea asta....celelalte subculturi (club, hip hop, manele) sunt total ignoranti - nu cauta nimic...nu contesta nimic...nu i deranjeaza nimic...

In concluzie rationamentul tau e construit pe sentimentalisme si belestristica...nici un argument...haidesti sa fim noi aceia care vorbim CU cei ce se considera EMO si sa le dam raspunsul pe care ei il cauta...sa il aratam pe Hristos

cu tot respectul,
Mihai M.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 17-07-2008, ora 22:26:10
Draga Mihai si ceilalti...trebuie sa intelegeti ca articolul e un laitmotiv sa abordam problema emo, dar si fazele incipiente care te pot conduce spre "marea sictireala" a vietii..articolul e unul subiectiv...binenteles ca nu am pretentia ca a surprins toate problemele generatoare de "depresii si inhibitii care tind sa devina patologice"...ceea ce ma mira e ca voi in loc sa atacati problema, atacati autorul unui biet articolas..eu nu cred ca problema principala e sa ma acuzi pe mine ca "nu am nici cea mai vaga idee despre conceptu emo"...ba bine ca am, si poate mai bine ca tine...esti liber sa exprimi faptul ca Dumnezeu e solutia( e clar lucrul acesta)...argumenteaza asta foarte bine, construieste pe aceasta solutionare, pentru ca desigur e cea mai importanta..fa-o frumos..sunt multe de zis si cu siguranta ca o poti face..dragii mei la asta va invit...ecrestin nu e un site in care sa ne "aratam coltii" ci unul de dezbatere colectiva..folositi-va energia sa construim ceva frumos nu sa lovim in biserica sau in alte persoane care au curajul sa spuna ce gandesc.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 18-07-2008, ora 23:20:09
da)foarte bun materialul.e adevarul si imi place stilul de abordare.chiar stii sa vorbesti cu tineri.bravo!!Domnul sa te binecuvinteze!!
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 19-07-2008, ora 01:30:13
bigc, ma doare`n cot de haine sau de machiaj. si eu port 2 inele. si asta nu ma face emo. dispretuiesc starea in care se complac anumiti emoloizi. crede`ma..cunosc destui. de exemplu o fata care s`a prezentat ca fiind emo atunci cand i s`a spus sa`si ia gandul de la un anumit baiat a inceput cu ganduri de ma tai ma sinucid nush ce 8-| asta nu pot sa suport. pentru ca n`am cunoscut nici un emo care sa aiba motive mai serioase decat ca nu e vrut de un baiat sau o fata sau ca a luat o nota proasta sau alte din astea 8-|
 
Comentariu adaugat de anca in data de 20-07-2008, ora 14:10:16
Ruxandra...nu mai dispretui starea "emoloizilor" (cum tu doresti sa-i numesti). Tu esti la varsta adolescentei, stai mult mai mult printre cei de varsta ta decat as sta eu, de exemplu. Si acum, vrand nevrand, porti o responsabilitate...sa fii un exemplu in purtare, in vorbire, in gandire in cadrul grupului de prieteni din care ai ales sa faci parte. Sa mentionezi ca ii dispretuiesti pt ca zic ei ca se vor sinucide din cauza unei persoane de sex opus e o mare gafa. Ei au nevoie de cineva alaturi, care sa ii asculte, sa ii iubeasca, care sa le vorbeasca si despre altceva ce nu tine doar de acest fenomen al depresiei. Faptul ca si tie ti s-a vorbit despre acea Dragoste, te-a ajutat in umblare, si te va ajuta in continuare. Iar dispretul nu este o atitudine demna de copil al lui Dumnezeu. Nu uitati, trebuie sa ne iubim unul pe altul, cu bune si rele, asta e porunca Domnului...
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-07-2008, ora 08:47:15
mi-am petrecut ceva vreme citind toate comentariile voastre. impresionant cum ati dovedit unitatea (in subiect)cu diversitatea (in opinie). mi-am depanat amintirile impreuna cu voi, am zambit si m-am incruntat (in functie de exprimari). ok, acum va intrebati care-i motivul pentru care am inceput sa tzacanesc tastele, sa-mi dau si eu cu parerea, binenteles.
abordarea mi-a placut, mi-a placut si "genoflexiunile" intre tecut si prezent, am compatimit impreuna cu emoloizi dar n-am ridicat degetul aratator in "corul judecatorilor". dragilor, nu curentul EMO este problema, acesta nu are decat vina de ai strange pe tineri intr-un "crez", asa cum a facut-o rock-ul sau hippie. intrebati-va ce a-ti face daca ati vedea o doamna cazand pe gheata, ati acuza-o ca s-a incumetat sa iasa la "ghetus" sau ati ajuta-o sa se ridice. eu cred ei nu au nevoie de judecatori ci de solutii, de intelegere, de dragoste altruista si poate de o mana intinsa. desi nu putem influenta curente, putem ajuta la modelarea caracterelor. o parere, fiti binecuvantati
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-07-2008, ora 13:12:25
mi-am petrecut ceva vreme citind toate comentariile voastre. impresionant cum ati dovedit unitatea (in subiect)cu diversitatea (in opinie). mi-am depanat amintirile impreuna cu voi, am zambit si m-am incruntat (in functie de exprimari). ok, acum va intrebati care-i motivul pentru care am inceput sa tzacanesc tastele, sa-mi dau si eu cu parerea, binenteles.
abordarea mi-a placut, mi-a placut si "genoflexiunile" intre tecut si prezent, am compatimit impreuna cu emoloizi dar n-am ridicat degetul aratator in "corul judecatorilor". dragilor, nu curentul EMO este problema, acesta nu are decat vina de ai strange pe tineri intr-un "crez", asa cum a facut-o rock-ul sau hippie. intrebati-va ce a-ti face daca ati vedea o doamna cazand pe gheata, ati acuza-o ca s-a incumetat sa iasa la "ghetus" sau ati ajuta-o sa se ridice. eu cred ei nu au nevoie de judecatori ci de solutii, de intelegere, de dragoste altruista si poate de o mana intinsa. desi nu putem influenta curente, putem ajuta la modelarea caracterelor. o parere, fiti binecuvantati
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-07-2008, ora 21:35:58
Salut Marian,sa stii ca si pe mine m-a cuprins nostalgia dupa ce am primit acest mail si ca atare il fac public.

Scrisoare catre generatia noastra

Nascuti la inceputul anilor 70-80, vedem acum in anul 2006 cum casa parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa decat atunci cand au cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru casele noastre in jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase, dar avem cultura generala, pentru ca asta insemna ceva o data.

Suntem ultima generatie care a jucat "Ascunselea", "Castel", "Ratele si vanatorii", "Tara, tara! Vrem ostasi", "Prinsea", "Sticluta cu otrava","Pac Pac", "Hotii si vardistii", ultimii care au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii care au folosit telefoanele cu fise, dar primii care am facut petreceri video (inchiriam un video si stateam sa ne uitam la filme 2 zile inchisi in casa) primii care am vazut desene animate color, primii care am renuntat la casete audio si le-am inlocuit cu cd-uri.
Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de gasca.
Noi nu am dat examene de Capacitate, nu am dat teste grile la admitere. Noi am fost ultimii "Soimi ai Patriei" si ultimii "Pioneri".
La gradinita am invatat poezii in romaneste, nu in engleza... Si am cantat MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari.
Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills , Melrose Place , Twin Peaks, Dallas .. si cine zice ca nu s-a uitat ori minte ori nu avea inca televizor.
Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si abia asteptam sa vina si la noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut superbe de apa.
Intre timp, ne consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in cap ne provocau pneumonii.
Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala.
Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ Bobo, si Michael Jackson, si Backstreet Boys , si Take That, si inca nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia pasii, dar toti dansam! Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atat de Abba, si de Queen, cat si de noile nume gen 50 Cent si Britney Spears. Am citit "Licurici", "Pif" Ciresarii, si am baut Cico si Zmeurata si ni s-a parut ceva extraordinar cand au aparut primele sucuri "de la TEC" fara sa ne fie teama ca "au prea multe E-uri", iar la scoala beam toata clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi.
Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit internetul.
Noi nu ne dadeam bip-uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam dolby surround system, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris de care ne plictiseam la o luna dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap, pline de praf.
Abia asteptam la chefuri sa jucam "Fantanita", sau "Flori, fete sau baieti", sau "Adevar sau Provocare", sau orice ne dadea un pretext sa "pupam pe gura" pe cine "iubeam".
Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", care inca roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul care sa intre in farmacie sa cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa si sa le aruncam in capul colegilor, care am completat mii de oracole, sperand ca persoana iubita va citi acolo unde scrie "De cine iti place?" ca ne place de el/ea.
Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute de copii, nu ne-am spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate pisicile din cartier, nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam, parintii nostri nu au "child proof the house", ne-au trimis sa cumparam bere si vin de la alimentara, si cate un pachet de tigari de la tutungerie.
Noi am auzit cum s-a tras la Revolutie, noi am fost martorii a trei schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV, noi suntem cei care mai tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus".
Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de "first-timers"...

Daca citesti si ai cazut macar un pic pe ganduri, esti de-al nostru!




 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-07-2008, ora 22:36:18
maricel sczzzz nu marian
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 27-07-2008, ora 22:42:41
=)))) prea tare ............mai luke are si messul unele parti bune poate nu in destul dar are ....besurel va saluta:*
 
Comentariu adaugat de Alexandy in data de 05-08-2008, ora 00:22:13
Cred ca daca un copil are parte din plin de dragostea parintilor si o educatie sanatoasa, atunci cand devine adolescent nu are cum sa fie "emo". Eu imi aduc aminte ca la 8-10 ani ma jucam la tara cu pietre in strada plina de praf si ziceam ca sunt masini si cu toate astea tare fericit mai eram si ma bucuram de copilarie. Desi am doar 21 de ani pot spune ca nu prea ii inteleg pe adolescentii de azi. Fratemiu desi are numai 10 ani e departe de a fi "emo" insa tare mi-e teama de ce "noutati" or sa mai apara.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 14-08-2008, ora 14:38:00
eu consider ca daca NOI suntem niste copii ai lui Dumnezeu gandul de a fii emo nu este pentru noi.si presupun ca asta ar fii o discutie pentru cei din lume nu pentru noi.Dumnezeue sa ne ajute sa fim cum trebuie.asta gandesc eu,desi am numai 15 ani.sper sa fie un site de care am vrut sa gasesc.de mult tot caut un site crestin si nu am gasit.sper sa fie unul bun.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-08-2008, ora 12:04:05
bine abordat subiectu' marcel....
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-07-2009, ora 15:01:50
ce inseamna cuvantul "emo"..sincer nu stiu ce inseamna..l'am tot vazut folosit..:)
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 21-08-2009, ora 19:42:46
Dragii mei,
Curentul "emo"ar putea sa aiba origini mult mai vechi decit se pare si,oricum, problema acestor copii nu este alor ci a parintilor.
Uitati-va la David si sa invatam din greselile lui.
Din momentul cind nu a mai avut timp pentru copii,vezi episodul Bat-Seba,se pare ca au aparut si prbleme cu copii.Stim ca dupa ce Amnon a fost omorit de catre fratele sau Absalom,David nu a facut altceva decit sa-l urmareasca timp de vreo trei ani. A fost nevoie de iscusinta lui Ioab,ca David sa-l ierte pe Absalom,si sa-l aduca la Ierusalim,dar i-a facut domiciliu fortat.
Timp de doi ani Absalom n-a vazut fata tatalui sau,cu toate ca a facut tot ce era omeneste posibil,si in final tot la o masuraa disperata a recurs.Cititi 2Sam.14v32,si o sa intelegeti tot zbuciumul sau sufletesc care a nascut mai tirziu dorinta de razvratire impotriva tatalui sau.
Ar putea reprezenta Absalom un "emo"?Eu cred ca da ,insa nu el afost cel care nu si-a facut timp pentru tatal sau ci invers .Spunea cineva mai sus ca-i este teama de ce "noutati" or sa apara.Oare ne cunoastem destul de bine copii incit sa nu ne fie frica de "noutati"
S-ar putea ca acesti copii,pe care cei mai muluti,nu cauta sa-i inteleaga si-i stigmatizeaza,sa aiba o problema cu sistemul de valori al parintilor.
Sint convins ca viata noastra spirituala,daca ar fi adevarata si reala in traire,iar ajuta pe copiii nostri sa nu alunece in extreme fie ele chiar "emo".DOMNUL ISUS a spus ca daca vom cunoaste adevarul vom fi oameni liberi.Ioan 8v32.
Noi si cei care vin dupa noi;asta am spus-o eu.
Cu toata bunatatea,Gelu Bradu.