Idolii Indiei si credinta noastra

Invita un prieten:   Mail YM
E-mail moderator:  Mail

M-am intors de curand dintr-a sasea misiune din India. M-am bucurat sa ajung din nou si in Calcutta. Imi place orasul acesta desi este foarte aglomerat, cu peste 20 milioane de locuitori dintre care multi traiesc in saracie. Langa case luxoase si sedii ale afaceristilor vezi case din carton, plastic sau gunoaie in care isi traiesc tragedia familii intregi. Cele mai impunatoare cladiri sunt templele, impodobite cu fel de fel de ornamente scumpe. Si nu sunt putine pentru ca India are mii de zei.

Sistemul de caste si credintele idolatre ale Indiei sunt cele care ii arunca pe multi localnici intr-o viata fara speranta de mai bine.Imi amintesc cand am mers prima data in India. Eram pe atunci ortodoxa si mai aveam si in minte ca s-ar putea ca si alte religii sa fie bune si chiar ma incantau povestile cu invatatori guru sau traineri de yoga cu puteri magice.

Paseam surprinsa pe strazile prafuite si fierbinti ale Calcuttei. La fiecare colt de strada era un altar in cinstea unui zeu. <> asa mi-i prezentau ei mandri de cultura si religia lor. Se inchinau si la serpi, maimute, vaca, sobolani... la tot ce misca in timp ce semenii lor mureau pe strazi neajutorati. Am vazut si cativa guru acoperiti cu carpe portocalii sau chiar goi, urmati de ucenici jegosi si cu mintile luate de droguri.

Imi amintesc ca am fost cateva zile cu mintea paralizata si imi spuneam doar asta: Doamne exact la fel e si in tara mea, in cultul meu; avem un sfant aproape pentru orice, tot felul de cruci, troite, icoane la care sa ne inchinam, tot felul de zile sfinte si ritualuri menite sa atragem bunavointa acestora. Urmam ba un preot, ba un altul care ni se pare mai sfant si asteptam minunile lui. Ne omoram sa atingem moaste de Cuvioasa Paraschiva sau alte sarbatori. Cu ce ma deosebeam de indienii idolatri? Doar pentru ca fusesem candva botezata crestina in copilarie?

Eu am avut un timp lung in care Dumnezeu a continuat sa-mi vorbeasca despre esenta inchinarii care inseamna sa-i dam doar Lui slava: Tatalui, Fiului si Duhului Sfant. Lui sa ne rugam si sa cerem minuni sau rezolvare la probleme, nu altor persoane vii sau moarte, nu altor lucruri.

Voi ce credeti despre asta, la ce ar trebui sa se inchine un crestin si la ce nu?
Comentarii:
Comentariu adaugat de blk2304 in data de 12-06-2009, ora 03:25:43
Este dureros de adevarat ceea ce se poate vedea pe strazile Indiei.
Dar ... sa compari idolatria hindusa cu crestinismul ortodox???

Ai fost ortodoxa? Dupa cum spui ca urmai cite un preot pe care il considerai "mai sfant", dupa cum te omorai sa atingi moastele Sfintei Paraschiva, dupa cum ( tu spui !! ) ca aveai ritualuri si tot felul de zile sfinte, iti spun sincer: nu ai fost NICIODATA o crestina !!! Ai fost o idolatra!

Sa spui ca ortodoxia are un sfant pentru orice, este o mare jignire ... acele "tot felul de cruci, troite, icoane" nu au fost puse sa te inchi tu la ele ... ci sunt doar semne ale prezentei de 2000 de ani in acele locuri a unor "idolatrii" care continua ceea ce Sfantul Apostol Andrei a adus : CREDINTA CEA ADEVARATA .

ORTODOXIA se poate lauda ca INCA pastreaza "ritualurile idolatre", inchinarea la sfintele icoane si o traditie lasata de Sfintii Apostoli ai Mantuitorului.
Cei ce te-au (re-)"botezat" cu ce se pot lauda? Cu ritualuri si o traditie lasate de ... chiar, create de cine? De ce fel de oameni? De unii carora nu le convenea ca lor nu li se aduce inchinare? De unii care s-au considerat indreptatiti (si infailibili !!!) sa comenteze dupa mintea lor si , mai interesant, sa ii invete si pe altii cum sa interpreteze Sfânta Scriptura !

Pacat ca ai renuntat sa bei din Apa cea Vie a celor au facut tara asta mare si au pastrat-o ORTODOXA pentru ca tu sa iti poti permite luxul sa scuipi pe credinta stramosilor tai si sa imbratisezi o credinta a unor venetici care au venit sa aduca "crestinismul" unor "pagani idolatrii" dintr-o tara bananiera.
Matei 7:15-23

PS: nu ma astept la un raspuns ...
 
Comentariu adaugat de wazza_ionut@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 03:59:06
Pacat ca noi ii respectam pe sfinti, si pe fecioara Maria( daca ma ajuta Isus sa ajung in rai o sa ii felicit pentru sfintenia care au avut-o fata de Domnul, dar mai ales o sa ii multumesc la Isus ca mi i-a dat ca exemplu)... ii respect pentru ca Domnul i-a intarit, El le-a dat putere, cum de fapt face si azi cu noi. Si trebuie subliniat dupa cum zicea Pavel ca pot totul in Hristos care ma intareste.Deci nu ei.. ci El. Si condamni pe cineva care asculta de ceea ce avem in Biblie, de fapt e Biblia voastra...Ne rugam Domnului sa ne ajute sa o respectam. Ia si citeste Biblia, si nu te mai lua dupa nush ce preoti(intradevar sunt multi dintre ei oameni deosebiti), dar tocmai voi ziceti " fa ce zice popa nu ce face". Daca un astfel de om face astfel de fapte(intr-adevar doar unii)... cum poti sa crezi tot ce zice pe cuvant fara sa citesti in Biblie. Si mai sunt cativa preoti ortodoxi(Domnul sa ii binecuvateze), care spun adevarul, si propovaduiesc din Biblie, dar noah nu prea is bagati in seama. Mai bine sa te iei dupa nush ce carti, sau predici, fara sa faci macar un efort sa citesti in Biblie. Traducerea voastra a Bibliei va va osandi daca gresiti.
 
Comentariu adaugat de biruitoare in data de 12-06-2009, ora 07:47:54
Gasesc ca aceasta comparatie intre cele doua religii este perfect "indreptatita".
Crucile, troitele, icoanele....sunt idoli deserti.....si nu cred ca sunt "opera" sfantului Andrei..
Da, el a propovaduit CREDINTA CEA ADEVARATA, numai ca oamenii au facut din ea "o pricina de poticnire" si un nou prilej de a pacatui "crestineste". Si asemenea crestini sunt mai vinovati decat cei din India care nu IL cunoasc pe Dumnezeul adevarat tocmai pentru ca asa numitii crestini se odihnesc confortabil in fata unei icoane in loc sa mearga cu Evanghelia pana la capatul pamantului...
 
Comentariu adaugat de noname in data de 12-06-2009, ora 09:04:21
consider ca este o comparatie partial gresita. idolatria nu reprezinta doar statui, icoane si ritualuri. idolatria reprezinta orice lucru este inaintea lui dumnezeu. daca familia, munca, slujirea, prietenii si alte activitati sunt mai importante decat dumnezeu, este idolatrie. asa ca nu trebuie sa comparam idolatria cu o anumita religie. daca nu este dumnezeu pe primul loc, te inchini la idoli.
 
Comentariu adaugat de danburlacudan@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 09:16:02
Fapte 10:25-26"Cand era sa intre Petru, Corneliu, care-i iesise inainte, s-a aruncat la picioarele lui si i s-a inchinat. Dar Petru l-a ridicat si i-a zis:"Ridica-te, si eu sunt om!"
Apocalipsa 19:10 "Si m-am aruncat la picioarele lui(ingerului) ca sa ma inchin lui(ingerului). Dar el mi-a zis:"Fereste-te sa faci una ca asta! Eu sunt un slujitor impreuna cu tine si cu fratii tai care pastreaza marturia lui Isus. Lui Dumnezeu Inchina-te!"
Luca 1:46-47:"Si Maria a zis: "Sufletul meu inalta pe Domnul si mi se bucura duhul in Dumnezeu, Mantuitorul meu"--daca Maria numeste pe Dumnezeu Mantuitorul ei inseamna ca era pacatoasa asa ca ea nu poate ierta pacatele. Lasati traditiile in pace si luati invatatura adevarata din scriptura!
 
Comentariu adaugat de ruben_irina@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 10:28:36
Numai Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu, orice alte ritualuri pe care le urmam sunt opera oamenilor, asa ca sa nu uitam ca religia ortodoxa se practica pe baza traditiei mai mult decat pe Biblie, aici e diferenta intre religia adevarata care ne invata sa-L laudam si sa ne inchinam doar Lui Dumnezeu si religiile in care se pune accent pe obiceiuri , indiferent de cati ani pastrate .Daca Dana a inteles ca doar Lui Dumnezeu trebuie sa te inchini , cu ce a scuipat pe religia ortodoxa? Cu ce a jignit-o?Care e principiul ortodox care interzice un asemenea lucru?Daca Dana a ajuns la concluzia ca nu trebuie sa ne inchinam la lucruri si obiceiuri , este tocmai pentru ca a citit in Biblie, si destul, dar ....nu indemnata tocmai de preotii ortodocsi , ci dezamagita de ei.Deci, consider ca un crestin trebuie sa se inchine doar lui Dumnezeu, prin inchinare intelegand SA-L punem pe El pe primul loc in viata noastra.
 
Comentariu adaugat de monica in data de 12-06-2009, ora 11:29:04
Intrebarea este: "La ce trebuie sa se inchine un crestin?" dar motivul articolului este altul si mesajul lui este complet diferit. Ceea ce vreti sa ne transmiteti este ca in India din cauza unei credinte "gresite" exista saracie si multa mizerie. Asta este concluzia dumneavoastra dupa a 6-a vizita, sau, asa cum spuneti - misiune? Aveti o misiune in India? Daca da, nu vad cum ar avea cea mai mica sansa de izbanda atata vreme cat ati identificat ca sursa a starii de fapt pierderea sperantei indusa de credinta lor in idoli. Ba mai mult, suntem invitati sa deducem ca atata vreme cat si credinta ortodoxa (cea mai raspandita din Romania) are aceeasi hiba este posibil sa ne pierdem si noi speranta. Inchinarea catre "cine trebuie" ar fi in concluzie solutia pentru a eradica saracia si mizeria.
Consider ca gresiti! Nu numai in perceptia unei culturi fascinante, atat de diferita de a noastra, dar si in naiva simplificare a legaturii bunastare - religie.
Mult succes si mult bine,
Monica
 
Comentariu adaugat de blk2304 in data de 12-06-2009, ora 11:35:39
Daca ii raspund lui Dan, consider ca raspund tuturor.

Cred ca vorbim aceeasi limba ... Eu spun acelasi lucru !!!

Raspuns la Fapte : NICAIERI in traditia ortodoxa nu se cere sa te inchini oamenilor (preotilor) . Ei sunt doar primii intermediari ai rugaciunilor noastre catre Dumnezeu.
Raspuns la Apocalipsa : ingerii sunt doar intermediari ai rugaciunilor noastre catre Dumnezeu, caci ei sunt cei care vad slava lui Dumnezeu
Raspuns la Luca : Maria NU IARTA PACATELE !!! Ea este CEA MAI INDREPTATITA ca Maica a lui Dumnezeu sa se roage pentru noi, pacatosii. In ochii oricarui om, mama sa este SFANTA!!! Tocmai in virtutea acestui atribut al Fecioarei Maria, Nascatoare de Dumnezeu, Ortodoxia o considera SFANTA. Rugaciunile pe care le "intermediaza" ea sunt TOTDEAUNA ascultate !

Acum raspuns lui Ionut : cum ii respectati pe sfinti si pe Fecioara Maria? Doar in gandul vostru?
FAPTE, fratilor, FAPTE!!! Gandurile nu le stie decat Dumnezeu !

Si acum, intrebare ... Ce trebuie sa faci atunci cand cineva te ajuta sa realizezi un lucru care , uneori, tie iti este greu sa il faci, iar acel cineva este mai priceput sa realizeze ceea ce tu iti doresti? Il ponegresti, il scuipi, il acuzi ca are pacate (oare mai multe ca tine??) ?...
Mai intai TE ROGI LUI sa iti intermedieze "realizarea" problemei tale, si apoi, cand acea problema a ta a fost "rezolvata", te duci si II MULTUMESTI !!!

Raspuns lui Biruitoare : cine te pune pe tine sa te duci sa evanghelizezi la capatul pamantului? Ai primit cumva porunca in vis sa faci acest lucru? Sau ti-ai luat tu aceasta sarcina? Sau ti-ai luat-o de la oameni? Cine te-a chemat pe tine la apostolat? Oare ai terminat de facut curatenie in curtea ta ca sa poti sa te duci si in curtea vecinului sa il ajuti? Oare este nevoie sa te duci ca berbecul sa il cauti pe Mantuitorul "dincolo de soare" ?


Sunt sigur ca vor fi mantuiti oameni din TOATE confesiunile (inclusiv cele necrestine!), asa cum SUNT SIGUR ca multi dintre ortodocsi (INCLUSIV PREOTI !!!) vor ingrosa randurile iadului .
Dar ... sa nu mai respecti niste traditii lasate si pastrate de la Sfintii Apostoli, ca sa iti faci tu insuti "inchinare noua", asta ESTE GRAV!!!

Repet, cititi cu atentie Matei 7:15-23. Nu este o acuza adusa nimanui, este doar CALEA, ADEVARUL si VIATA.

DOAMNE-AJUTA !!!
 
Comentariu adaugat de biruitoare in data de 12-06-2009, ora 12:17:45
bik, tu ai primit de la Domnul aceste cuvinte ca sa fac ceea ce spui?
nu inteleg de ce incerci sa iti impui convingerile...incredintarea care o ai, te rog sa o tii pentru tine, iar daca ai ceva de zis, zi-o ca pe un sfat, nu ca pe o porunca. Nu am nevoie de raspuns. PUNCT.
 
Comentariu adaugat de dragaioansiramona@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 13:55:28
Ma bucur pentru tine Dana. Si pentru ceea ce faci (esti o misionara). Nu te necaji ca oamenii dau in tine cu tot felul de judecati care mai de care. La urma urmei toti se simt vinovati numai prin simpla ta prezenta pentru ca lumina condamna intunerecul. Daca unii se simt ofensati fara sa fie loviti cu nimica inseamna ca sunt si ei vinovati dar ca stii tu cine e in intunerec nu se vede numa daca vine la lumina.Tot ce ai spus este corect. Stii tu cum au reactionat fariseii fatarnici atat la vorbele cat si la faptele Domnuilui Isus. Nu inseamna ca daca ei au avut puterea sa-l condamne si sa-l crucifice si nimemi nu i-a venit in ajutot, ca au avut dreptate si Dumnezeu tinea cu ei. Adevarul adevarat niciodata nu va fi imbratisat de cei mai multi ci dincontra de cei mai putini. N-am vrut sa jignesc pe nimeni. Dar adevarul citit mai sus a starnit multa consternare. Oare de ce ca nu era adevarat sau ca i-a deranjat un adevar in care si ei sunt implicati. Astazi omul se poate scuza, se poate apara cu tot felul de judecati dar cand totul va fi dat la iveala omul nu va mai avea nimic de spus.
 
Comentariu adaugat de danburlacudan@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 14:24:51
Matei 12:47-50" Atunci cinava I-a zis: "Iata, mama Ta si fratii Tai stau afara si cauta sa vorbeasca cu Tine. Dar Isus a raspuns celui ce-I adusese stirea aceasta: "Cine este mama Mea si care sun fratii Mei?" Apoi Si-a intins mana spre ucenicii Sai si a zis:"Iata mama Mea si fratii Mei!! Caci oricine face voia Tatalui Meu care este in ceruri, acela Imi este frate, sora si mama" Va rog aratati-mi un singur verset din Biblie care arata faptul ca cineva s-ar fi rugat la Maria ca sa-l asculte Dumnezeu(asa zisa "intermediere").
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 12-06-2009, ora 14:26:16
blk2304- nu ma apar caci am o intreaga Biblie si invatatura din ea de partea mea, nu porunci si traditii umane. Am marturisit doar o experienta. crede-ma ca am fost ortodoxa si ca am cautat cu toata inima sa respect toate invataturile de acolo- posturi, mers la biserica, pelerinajul la locuri sfinte, citirea de paraclise la Maica Domnului si la sfinti, inchinarea la icoane, troite, in fata bisericilor, manastirilor. daca tu numesti asta idolatrie, atunci era si cred ca 80% dintre fratii ortodocsi o practica. Ca orice traditie sau obiect religios are in spate o filosofie, o simbolistica, cine o cunoaste? de ce se face fast si se cheama crestinii la moaste sau icoane miraculoase, sau mai stiu eu la ce bucati de cruci ca sa le atinga ca pe totemuri, sa se roage la ele? Oare credinciosii "idolatri" intretin asta sau capii bisericii care pretind ca pastreaza o "dreapta credinta" veche de 2000 de ani???
Eu nu mai sunt oarba, asta e diferenta dintre mine si toti acestia. Nici unul din acele ritualuri nu m-au mantuit, dar intr-o zi, inca ortodoxa fiind, m-am rugat Domnului singura ca sa-mi devina Tata si sa-mi ierte pacatele. Abia atunci am primit cu adevarat eliberare si a inceput sa ma calauzeasca. Nu un cult sau o traditie anume iti aduce salvarea sau sfintenia ci relatia ta personala cu Creatorul si Mantuitorul omenirii.
Si vorbesti apoi de "intermediari", de sfinti care pot mijloci pentru noi? Iata ce spune Biblia in care cred si ortodocsii in 1 Timotei 2:5-6, Biblia Ortodoxa:
"Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus,
Care S-a dat pe Sine preț de răscumpărare pentru toți."
 
Comentariu adaugat de danburlacudan@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 14:32:55
Si in legatura cu "traditiile" pastrate de la Sfintii Apostoli: Matei 15:3 "Drept raspuns, El le-a zis: "Dar voi de ce calcati porunca lui Dumnezeu in folosul datinii voastre?" -lasati datina(traditia) in pae faceti ce zice Biblia
 
Comentariu adaugat de blk2304 in data de 12-06-2009, ora 16:51:16
Ma bucur ca vorbele mele starnesc atatea controverse ...

Dar ceea ce voi citati, scotind din context, este DOAR ca va argumentati voi insiva credinta voastra. Eu va pot oferi mai mult ca sa va argumentati abnegatia impotriva Ortodoxiei: Marcu 7:1-23 .

Raspuns pentru Biruitoarea : daca ar fi asa cum spui, ce ai face ?
Iti spun doar atat : priveste cerul maine dimineata cand te trezesti.

Doamne-ajuta !!!
 
Comentariu adaugat de hadobasaniko@yahoo.com in data de 12-06-2009, ora 19:26:31
Bine v-am gasit pe toti!

Intrebarea era : "Voi ce credeti despre asta, la ce ar trebui sa se inchine un crestin si la ce nu?"

La ce da?...Lui DUMNEZEU ! La ce nu?.... la orice ce nu este DUMNEZEU!

Toate celelalte sunt doar adaugiri! Sunt de acord cu afirmatia ca din pacate in zilele noastre , si ma gandesc ca si cu mult inainte... se practica religia si nu credinta! Eu sunt de religie romano-catolica si ma confrunt cu aceleasi probleme de religie, ma revolta cand vad ca oamenii se inchia la alti oameni(vii sau morti) si nu la DUMNEZEU. Sfanta Feciara, Maica lui Dumnezeu, este atat, Maica lui Dumnezeu,tot respectul pentru aceasta minunata distintie pe care i-o acordat-o Dumnezeul Unic dar ea nu poate ierta pacate, in ce priveste mijlocirea... hmm... nu stiu... Eu personal o consider ca pe o mama buna a tuturor crestinilor, pe a carui umar poti plange si iti poti pune pasul... asa cum ani la rand am facut cu propria mea mama, dar tot asa cum mama mea nu putea sa-mi ierte decat greselile savarsite impotriva ei personal, tot asa si Maica Domnului poate ierta doar greselile savarsite impotriva ei personal, rugaciunile noastre catre ea spre mijlocire catre Isus, Domnul nostru mi se par fara rost... deoarece chiar ea este cea care considera ca fiecare dintre noi trebuie sa ne adresam personal Fiului ei...si nu ei...
Si daca e sa ne gandim logic... Daca avem un asemenea Mijlocitor care si-a dat viatza pentru noi... ISUS... ce nevoie mai avem de alti mijlocitori care sa mijloceasca...Mijlocitorului nostru care sa mijloceasca lui Dumnezeu? .... iertati-ma dar e de ras gandirea asta de copil ...
Exista un singur DUMNEZEU si un singur Mijlocitor..ISUS fiul lui...un singur Mangaietor... SPIRITUL SFANT... si asa cum s-a repetat mai sus... exista o minunata scrisoare "BIBLIA" care cuprinde imensa Iubire pe cere ne-o poarta Sfanta Treime, Tatal, Fiul si Spiritul Sfant.

Doamne ajuta!
 
Comentariu adaugat de czota@rdslink.ro in data de 12-06-2009, ora 21:27:45
INTERESANT SI DE LUAT AMINTE...
SUNT NEDUMERIT; este vreo legatura intre saracia materiala a unor popoare si prezenta in proportie de masa/majoritara a credinciosilor ?
De regula acolo unde majoritatea populatiei este credincioasa este si multa saracie: India, tarile arabe ccare sunt conduse de partide religioase, Egipt, Pachistan, Malaezia, Bolivia, Tibet, chiar si Romania cu 80% ortodoxi, Rusia, etc. etc...De ce ?
Avem si un exemplu Turcia de cand religia nu a mai participat la conducere tara a progresat uimitor de bine...O fi ceva... ?
Am avut prilejul sa vizitez multe tari si citind comentariul despre idolatrie mi-am amintit ca in majoritatea tarilor europene - bogate si cu oameni fericiti/multumiti de starea lor - bisericile sunt aproape goale, acum unele din lacasele de cult din lipsa de credinciosi,fiind comercializate, primimd alte destinatii; biblioteci, depozite,chiar si restaurant!!, etc
In USA alt aspect; bisericile frecventate de imigrantii credinciosi pe zi ce trece devin centre de intalnire si de partizanat, adica desi sunt de ex. in Chicago 3 biserici ortodoxe cei trei preoti nu se inteleg intre ei iar restul de 8 biserici de diverse culte nu au reusit sa se inteleaga pentru a desemna un reprezentant pentru discutii cu guvernatorul statului care era dispus sa acorde ajutoare romanilor de acolo !!
America desi afirma ca este credincioasa nu ma convinge atata timp cat ea a provocat multe interventii militare si razboaie,.Parerea mea este ca USA -sau cei care contoleaza deciziile-, nu este o tara care crede in Dumnezeu atat timp cat a prilejuit moartea a milioane de oameni si care hotaraste economic saracia altora prin controlul pietelor si a modului de impunere a preturilor la materiile prime.
Ca oameni-indiferent de credintele religioase actuale- am fost creati de Dumnezeu cu dreptul de a avea pe pamant bogatie; spirituala, materiala si culturala si de a fi fericiti.Sufletul meu care este nemuritor se va duce acolo sus si va spune ce a a facut aici pe pamant. Daca voi fi un nefericit cred ca voi nemultumi pe Dumnezeu care ma vrea fericit.
Cine ne impedica a obtine ceeace Dumezeu ne-a fagaduit ?
Ce putem face noi acum si aici, ca sa fim fericiti ca indivizi si ca umanitate?
zota
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 12-06-2009, ora 22:32:09
Am vazut ca mai multi va intrebati ce legatura este intre bunastare sau fericire si credinta in Dumnezeu. Eu nu sunt pentru evanghelia prosperitatii predicata in vest potrivit careia crestinii adevarati trebuie sa fie musai bogati si fara probleme. Cred ca Dumnezeu a vrut initial pentru oamenii creati de El sa aiba de toate, sa fie sanatosi si fericiti. asta pot sa vad in modul in care l-a asezat in acea gradina si l-a pus sa stapaneasca totul pe Adam. stim cu totii ca pacatul si neascultarea primilor oameni a atras pierderea privilegiilor date de Domnul si ca au trebuit sa lucreze un pamant intelenit, sa transpire mai apoi pentru hrana si lucrurile lor.
Mai cred ca Isus prin jertfa Lui (asa spune si Biblia) a reusit sa rascumpere omul ca individ dar ca numai la a doua venire va fi rascumparata, innoita toata creatia. Exista inca boala, exista inca chin, nedreptate, moarte, razboaie, catastrofe naturale, probleme cu care si crestinii se pot confrunta. Nu trebuie sa chestionam credinta lor sau guvernul din tarile respective pentru toate pacatele omenirii...
In India este insa diferit. Hinduismul propaga ideea reincarnarii ciclice in alte si alte corpuri de animale sau de oameni, in alte vieti in care esti mai sarac sau mai bogat dupa fapte sau dupa cat de mult ai reusit sa-i indupleci pe zei. Poti obtine ceva usurare de pacate doar daca te scalzi ritualic in raul Gange, daca mori si esti ars in Varanasi, orasul lor sfant, sau daca esti un ciudat care mananca cadavre si umbla gol prin locurile sfinte. Nu este nici o iesire din situatie si de aceea oamenii aleg nepasarea fata de situatia lor sau a celorlalti, nu-si ajuta deloc semenii, nu lupta pentru mai bine pentru ei si familia lor, se multumesc sa traiasca clipa sau ceasul si atat; multi se sinucid in speranta ca o sa nimereasca mai bine la cealalta intrupare. Dar daca mergi in sudul Indiei unde sunt multi crestini sau in N-E, parca esti dintr-o data in alta tara- vezi scoli, universitati bune, oamenii nu mai locuiesc pe strazi, sunt multe lucrari de caritate si medicale, multe afaceri de succes... e total diferit. Credinta transforma cetati si societatea, perspectiva asupra vietii si semenilor.
La noi asistam la fenomenul in care tarile sunt in majoritate crestine si bisericle sunt goale, lumea devine din ce in ce mai rece la nevoile celuilalt si mai individualista, mai axata pe sine, materialista... e si asta adevarat din pacate. Unii analisti vorbesc deja despre o Europa post-crestina pentru ca ne departam treptat de crestinismul si de inchinarea autentica. Raman cel mai adesea doua extreme: grija pentru conservarea traditiilor (fie ele ortodoxe, catolice, penticostale etc)sau, la polul opus, sincretismul crestinismului cu alte religii, alte idei si influiente care numai crestine si biblice nu sunt (cultele scientologice, de tip new age, acceptarea homosexualitatii in biserica etc).
Asa ca, ceea ce credem influienteaza viata noastra si lumea in care traim chiar daca vrem, chiar daca nu. Intrebarea este mai bine daca influienta noastra este pozitiva sau negativa, daca avem un impact in jur sau traim in coltul nostru nepasatori si multumiti cu ce reusim sa agonisim sau tot plangandu-ne si invinuindu-i pe toti ca nu avem tot ceea ce ne dorim.
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 12-06-2009, ora 22:49:24
Si mai vreau sa adaug ca sistemul de caste indian este intretinut tot religios. Sunt o casta superioara care sunt preoti brahmani la templele lor, au cele mai inalte functii in stat, cele mai tari afaceri si sunt putred de bogati; exista o casta de mijloc cu o multime de subcaste, fiecare cu meseria lor stabilita specific si o casta a dalitilor numiti si "cei de neatins" cei mai asupriti si fara sanse. In casta in care te nasti, in aceea si mori. Numele de familie spune clar din ce casta esti asa ca nu ai cum sa minti si sa te dai drept altcineva. locuiesti doar in locurile in care sunt cei din casta ta, mergi la scoli doar cu cei din casta ta, te casatoresti doar cu cineva de acelasi nivel si ai meseria dictata de casta. Adica daca te cheama Hathi si esti din casta de maturatori, poti sa fii geniu, sa faci 3 facultati, ca tot nu te angajeaza nimeni si sotie nu-ti pot lua parintii decat o maturatoare ca tine. Daca castigi la loto poti angaja multi servitori, iti faci o casa mare dar nimeni nu va sterge ceea ce esti si cei din caste superioare nu se vor amesteca cu tine.

Iesirea din sistemul de caste acolo nu se face decat prin aderarea la islam sau la crestinism. sigur ca devenind crestin asta nu-ti schimba numele sau statutul in societate, mai ales in locurile in care crestinii sunt putini, dar iti da speranta spre mai bine, iti da valoare in ochii lui Dumnezeu si asta schimba oamenii si modul lor de viata.
 
Comentariu adaugat de wazza_ionut@yahoo.com in data de 13-06-2009, ora 00:57:51
Daca am respect, asta nu inseamna ca ar trebui sa fac ceva. Doar sub morti, si asta o dovedesc toate moastele lor nu? Am respect nu pentru ei(fiind morti) ci pentru ceea ce au facut. Si daca ar trebui sa imi arat respectul fata de ei nici macar ideile celor mai mari oameni ai lumii nu ma invata cum.( inainte de toate e Biblia, " lasa-ti mortii sa isi ingroape mortii, iar voi veniti dupa Mine" MINE - e un ISUS viu in vecii vecilor), Dar intradevar el va invia trupurile noastrea moarte si pe ale sfintilor aposoli.Nu stiu cum de jertfa lui Isus e un lucru asa de mic, si de neinsemnat ca sa nu il luam in seama. El a murit(ba mai mult, ainviat) ca noi sa avem intrare libera la Tatal. Atunci doar ptr preoti a murit, si daca numai pentru preoti atunci noi cum vom mai capata mantuire. Asta se intelege din faptul ca ei sunt intermediari. Si unde is oameni intermediari prin Biblie? ... asa mica o fi jerfa lui Isus, si asa de slaba legatura noastra cu El ca sa avem nevoie de altii ca sa putem vb cu El. Pai daca ar fi asa, atunci Isus ar fi asa mai distant fata de noi, si am merge doar cand avem un necaz la El, sau un copil bolnav, sau o ruda la spital... (suna cunoscut nu?). Degeaba ne numeste el "prieteni"? ca vrea sa fie cu noi si in boala, si in bogatie si in bucurie si in lacrimi. El vrea sa fie tot timpul langa noi.(si ne este de folos noua in primul rand sa fim langa El).


Nush ce o sa imi spui, dar daca o sa imi raspunzi ca si la comentul trecut, mai bine nu o face, ptr ca nu are nici un sens, si cred ca ar putea sa te contrazica oricine si din religia ta, asa ca te sfatuiesc sa vii cu niste comentarii de oamnei mai maturi.

Oricum as fi curios ce ai de spus mai ales la ce o zis hadobasaniko, si astept respect fata de persoana, si eventual daca sunt lucruri care sa le spui...sa le spui sa avem ce invata, (gandite!!!) ...si sa fie totusi macar doua argumente solide pentru fiecare idee.
 
Comentariu adaugat de danburlacudan@yahoo.com in data de 15-06-2009, ora 19:18:49
blk2304 , chiar te rog ia in context, ca ai si tu Biblie doar nu vroiai sa scriu tot Matei. Mersi.
 
Comentariu adaugat de petruzapodeanu in data de 15-06-2009, ora 20:07:01
Cred ca DANA are dreptate. Astazi se da o lupta pentru pastrarea privilegiilor, a enoriasilor,amestecarea politicii cu religia, interesele majore nu sunt cele spirituale. Cum sa se arate adevarul cand ar tebui pentru aceasta sa -ti pierzi anumite privilegii si autoritatea.Biserica crestina este bolnava fratilor (siritual) la fel cum este bolnava toata rasa omeneasca.Ne multumim sa spunem ca suntem credinciosi.Doar atat.Cea mai mare problema este ca boala a venit de la capii religiosi. Sunt Catolic,sotia mea este ortodoxa convertita la catolicism. Am fost numit eretic in mai multe discutii cu tenta teologica de catre cativa preoti ortodocsi traditionalisti. Nu cred ca m-am suparat foarte tare, insa am fost mahnit cu cata usurinta se pot indoctrina oamenii. Punctele de vedere din aceasta discutie sunt contradictorii.Este greu sa ajungi la un consens. Cand eram mic credeam sincer ca dumnezeu este catolic.Schisma din 1053 a rupt biserica crestina in doua, si de atunci s-a tot rupt in alte doua si tot asa inainte.Asta este marea problema a omenirii .Incapacitatea oamenilor de a se suporta unii pe altii.DANA are un suflet sensibil si chiar are dreptate, chiar daca se supara sfantul parinte papa pe mine, asa simt eu, prea am devenit comerciali, si idolatri, Fii binecuvantata DANA.
 
Comentariu adaugat de adyutza_ada@yahoo.com in data de 16-06-2009, ora 13:25:43
Eu cred ca toate astea sunt doar modalitati prin care cel rau incearca sa ne ia ochii de la Domnul; sa ne faca sa ne luptam unii impotriva altora si nu impotriva pacatului si ispitelor care ne inconjoara. Daca-L iubim cu adevarat pe Dumnezeu atunci vom implini poruncile Sale() si vom cauta sa-L cunoastem nemijlocit, printr-o relatie vie si personala cu El. Apoi vom primi si intelepciunea sa stim ce trebuie respectat si cinstit si ce nu e asa de important ptr mantuirea noastra.
Domnul sa ne ajute sa-L aflam pe El cu adevarat si sa ne intelepteasca pe toti!
 
Comentariu adaugat de czota@rdslink.ro in data de 16-06-2009, ora 20:59:42
Am primit un interesant si incitant material al d-lui pastor Aninoiu la care am emis unele pareri care poate intereseaza si pe altii de aceea il prezint in Copie;
Stimate pastor Aninoiu Am unele pareri la predica MEDITATII CRESTINE

Cred in Dumnezeu si in faptul ca sufletul/spiritul este nemuritor.
Eu cred in Dumnezeu; bun, iertator,asemeni unui tata care ne iarta greselile prin iubire, bucurie si pace.
Nu cred in vina/pacat original,rusine si pedepse definitive.!
Divinitatea este prezenta in tot ce exista.

Apocalipsa se bazeaza pe frica si exclusivitate, razbunare, manie si alte caracteristici emotionale negative care nu sunt in concordanta cu Divinitatea...
Apocalipsa dupa mine,Este un capitol din Biblie care face nota discordanta cu intregul continut.
Greseala de a considera pe DUMNEZEU ca fiind autorul nefericirii umane, si pedeapsa capitala fara iesire, conduce o parte din omenire, la ateism.

Vorbiti de libertate/independenta ca fiind un pacata.
Sunt in total dezacord cu aceasta idee..
Libertatea de a alege este un drept fundamental al omului. Libertatea reflecta dorintele si nevoile omului.Nu pot crede ca in crestinism " independenta creaza haosul.." Apocalipsa 17 .
Noul Testament propovadueste libertate si ingaduinta pentru toti.
O nota discordanta este in Luca 20.18... Putem sa pretindem dragoste cu deasila ?

Nu sunt lamurit. Istoria spirituala cunoaste mai multe intrupari ale divinitatii pe langa Isus: Moise, Budha, Alah, Krisana ,Brahma. Dece nu au loc in Biblie ?

Faptele contrazic afirmatia "..biserica a luptat lupta buna..."
Biserica crestina a decazut dupa despartirea in catolici si ortodocsi si apoi in zecile de biserici/culte crestine care se lupta intre ele nu numai verbal ci chiar si cu arme; Irlanda
Una vorbim si alta afecm. De ce ? Nu este un singur Dumnezeu ? .... Sunt zeci de explicatii dar adevarul care este ?

Apoi de ce ne facem ca nu stim de scandalurile publice cu preotii pedofili la care biserica a exprimat doar "regrete". Credeti ca este deajuns ? Aceasta este lupta buna???

Biserica crestina cred ca va trebui reformata si sa renunte la accentuarea consecventa a pacatelor si a ideii de vinovatie. altfel credintele extremului orient vor avea multi adepti.

Este un singur DUMNEZEU dar avem sute de credinte/biserici !!!
Eu cred ca pana nu vom avea o religie universala in care toate incarnarile divinitatii si invataturile lor sa fie recunoscute si acceptate nu va fi pace pe pamant.
Istoricii afirma ca doar 7% din viata omenirii a fost pace restul doar razboaie si culmea majoritatea duse in numele lui Dumnezeu.

Nu sunt de acord cu intelesul din sintagma "..Viitorul este al lui Dumnezeu".
Tot ce este materie moare, doar sufletul este nemuritor, deci noi, fiintele umane suntem nemuritori, asta ne face sa nu privim creatia Domului ca o intamplare si sa credem in viitor, in viata de dupa moarte.Destinul nostru depinde de faptele si alegerile noastre dar tot nemuritori suntem.

Cu deosebita stima , zota
 
Comentariu adaugat de ruben_irina@yahoo.com in data de 17-06-2009, ora 15:25:28
zota, cred ca ai gresit site-ul.la ce ne foloseste parerea ta despre un material despre care noi nu stim nimic.si mai ale fara raspunsul la nelamuririle tale din partea acestui pastor¿
 
Comentariu adaugat de loretamihai in data de 03-09-2009, ora 21:34:24
Buna. Si eu sunt o ortodoxa.Nu vreau sa-mi apar religia vreau sa-mi apar credinta in Dumnezeu.
Cine este Dumnezeu? Dumnezeu e IUBIRE. Dragi mei fara iubire nu suntem oameni in primul rand si apoi crestini.E adevarat ca omul manat de dorinte de marire, glorie, bani l-a impartit pe Dumnezeu in ortodocsi, catolici, baptisti, penticostali etc.Si acum omul manat de aceleasi dorinte de marire se declara ca apartine celei mai bune religii. Intrebarea mea este cat de mult putem sa iubim si pe cel care ne uraste? Daca putem iubi si binecuvanta pe toti care ne dusmanesc inseamna ca am inteles care este Calea Adevarul si Viata.
Domnul nostru Isus Cristos ne-a aratat asa cum vrea Dumnezeu sa fim. Sfintii au inteles acest lucru si au avut indrazneala de a-l iubi pe Dumnezeu mai mult decat orice pe lume.Eu personal prin sfinti vad minunea pe care Dumnezeu o poate face cu omul, vad cat de frumosi a planuit Dumnezeu sa ne faca pe noi.Nu agreez rugaciunea catre sfinti. Personal cred ca noi oamenii nu avem nevoie de nici un intermediar intre noi si Dumnezeu. Dumnezeu este tatal nostru ceresc care e foarte aproape de noi prin Duhul sau Sfant mangaietorul. Trebuie doar sa-l strigam.Sa nu-i ponegrim pe sfinti caci ei nu au nici o vina.
Sa cultivam bunatatea si iubirea asa cum Tatal Nostru din ceruri este.Domnul sa ne binecuvanteze pe toti crestini!